Technologie adidas Parley
Základní info
adidas Parley je označení pro produkty značky adidas, na které byly použity nové technologie a výrobní metody, které adidas vyvíjí ve spolupráci s organizaci Parley. Poselstvím této spolupráce je boj proti plastovému odpadu v oceánech a mořích.
Podrobnosti
Partnerství mezi značkou adidas a organizaci Parley byla poprvé oznámená na Den Země v roce 2015. Během 5 let od této doby značka adidas dostála svému slibu, že podnikne velké, odvážné kroky k budování lepší budoucnosti pro oceány - nejen postupným vyřazováním plastů a mikrokuliček na jedno použití, ale také uvedením celých produktových řad a nových spoluprací.
Značka adidas není jen podporovatelem organizace Parley, ale je skutečným spolupracovníkem a partnerem!
K zahájení partnerství a demonstraci sdílené vize spolupráce představily organizace Parley a značka adidas na půdě Organizace spojených národů v roce 2015 koncepční botu vyrobenou z recyklovaného mořského plastového odpadu. Prototyp Ultra Boost obsahoval svršek vyrobený z přízí a filamentů regenerovaných a recyklovaných z mořského odpadu, a nezákonné hlubinné tenatové sítě na chytání ryb. Rybářské zařízení bylo kdysi používáno při pytláckých operacích využívajících zranitelné druhy zubatců v jižním oceánu.
S více než 8 miliony tun plastů, které se každoročně dostávají do oceánů planety, značka adidas i organizace Parley si uvědomují skutečný rozsah problému, kterému jako planeta čelíme – a prosazují názor, že pouze masivní změna přinese smysluplný rozdíl. Společně tedy začali s identifikací okamžitých oprav a investováním do výzkumu a vývoje, aby dostali koncepční boty a upcyklované plasty do globálního dodavatelského řetězce adidas na úrovni, která bude mít skutečný dopad. Značka adidas rychle přistoupila k úplnému ukončení používání plastových sáčků ve svých maloobchodních prodejnách do konce 1. čtvrtletí 2016. Společně se svým partnerem COTY také společnost adidas ukončila používání plastových mikrokuliček ve všech licencovaných produktech péče o tělo a zastavila jejich používání, plastových lahví na všech jednáních ve svém sídle.
Organizace Parley mezitím pracovala na vývoji prvního dodavatelského řetězce na světě pro upcyklovaný mořský odpad a vytvořila Ocean Plastic® jako mocný symbol změny. Původně pocházeli z ostrovů na Maledivách, nyní rozšířili sběrnou síť také do Dominikánské republiky a Srí Lanky, čímž vytvořili stálou poptávku po plastovém odpadu, který by jinak skončil v Indickém oceánu a Karibském moři.
Toto rozšíření zase umožnilo společnosti adidas urychlit výrobu a rozšířit počet produktů vyrobených z upcyklovaných materiálů. Kromě oblečení, jako jsou košile, ponožky a další sportovní oblečení, adidas vyrobil 1 milion párů bot s Parley Ocean Plastic® v roce 2017, poté 5 milionů v roce 2018, 11 milionů v roce 2019 a nyní plánuje přibližně 15 milionů v roce 2020. méně původních plastů, snížené emise CO2 a větší povědomí o této problematice – přičemž každý vyrobený produkt slouží jako nositelný symbol změny, který podněcuje otázky, diskuse a nápady na dosažení ještě většího pokroku.